mc
Tut og kjør

Tut & Kjør trafikkskole AS hjelper deg på veien til førerkortet!

Tut & Kjør trafikkskole ble etablert i 1997 (Oslo)  og  flyttet til Jessheim 2009.
Vårt nedslagsfelt er Gardermoen og omegn. Våre kunder kommer fra Oslo til Gjøvik, Hønefoss til Kongsvinger.

Tut & Kjør trafikkskole  hjelper deg på veien til førerkortet innen klassene; A1, A2, A, B, BE/B96. Vi har også automat.

Våre lærere har god pedagogisk lærerutdannelse og er godt kvalifisert til å gi deg en rask, effektiv og sikker kjøreopplæring.

Vi legger vekt på miljøet og benytter derfor topp moderne biler og motorsykler som er spesielt egnet til føreropplæring.

Ta kontakt med oss, og still spørsmål hvis det er noe du lurer på!
Vi har pakkeløsninger i alle våre førerkortklasser.
Vi lager gavekort – ypperlig gave til førerkortkandidaten.

Vi møter elevene våre på Jesshein vgs, Jessheim stasjon eller Tut & Kjør.
Andre møtesteder avtales direkte med lærer

Nye regler for ØvelseskjØring!

Historien viser at mange elever dessverre ikke fullførte mørkekjøringen til riktig tid og mistet derfor retten til å kjøre bil, selv i den lyse årstiden. Dette er nå blitt enklere ved at elevene som ikke tar mørkekjøringen, mister retten til å kjøre bil kun i den mørke perioden. Med andre ord, har du ikke mørkekjøring skal du heller ikke kjøre i mørket.

Den nye forskriften sier: «Personer som skal øvingskjøre må ha fullført trafikalt grunnkurs ved godkjent opplæringsinstitusjon før øvingskjøringen kan starte. Trafikalt grunnkurs avsluttet i perioden 16. mars–31. oktober gir rett til å øvingskjøre mellom 16. mars og 31. oktober, selv om opplæring i kjøring i mørket ikke er fullført jf. § 8-1 femte ledd.»

Dersom en elev av ulike grunner ikke rekker å gjennomføre mørkekjøringen til avtalt tid vil det ikke få større konsekvenser enn at vedkommende mister retten til å kjøre frem til mørkekjøringen er gjennomført. Lurt spør du meg.

NESTE KURS

• Trafikalt grunnkurs